Kako povezati prodavnicu sa Google analitikom?

Google analitika je besplatna alatka za analitiku koja vam pomaže da merite saobraćaj na vašoj web prodavnici i i daje vam pristup informacijama o tome kako posetioci ostvaruju interakciju sa njom putem intuitivnih, detaljnih izveštaja. Stoga je Google analitika suštinska usluga za planiranje marketinga i strategija konverzije posetilaca, tako što centralno analizira podatke o vašem poslovanju i pruža detaljne informacije o ponašanju kupaca.

Google analitika je omogućena instaliranjem jedinstvenog koda za praćenje na sajtu; MerchantPro platforma vam daje mogućnost da integrišete Google analitiku sa vašom onlajn prodavnicom, a jedinstveni kod za praćenje će automatski biti dodat na vašu veb lokaciju.

Povezivanje sa Google analitikom

Da biste integrisali Google analitiku sa vašom prodavnicom, potrebno je prvo da kreirate nalog na Google platformi, nakon čega kreirate željeno svojstvo/svojstva (property) za analizu.

Napravite nalog Google analitike

Da biste otvorili nalog Google analitike, sledite ove korake:

  1. Idite na Google Marketing Platform i kliknite na dugme Započnite besplatno;
  2. Napravite nalog Google analitike prateći korake na platformi;
  3. Nakon završetka koraka, imaćete pristup stranici administracije.

NOTE
U Google analitici su dostupna 2 modela merenja podataka: Univerzalna analitika (GA3) i Google analitika 4 (GA4). Za više detalja o tome kako svaki model podataka funkcioniše, pročitajte posvećenu temu.

Pravljenje svojstva Google analitike 4

Da biste napravili proizvod Google analitike 4, potrebno je da pratite ove korake:

  1. Kliknite na dugme Kreirajte svojstvo koje je vidljivo na vašem nalogu Google analitike; stranica će vas uputiti da kreirate svojstvo Google analitike 4 podrazumevano;
  2. Idite na Ime svojstva i dodajte ime svojstva;
  3. Idite na vremensku zonu za izveštavanje i dodajte vremensku zonu zemlje u kojoj će se vršiti izveštavanje;
  4. Idite na Valuta i izaberite valutu koju želite da prikažete u okviru svojstva;
  5. Kliknite na dugme Dalje i opciono dopunite dodatne informacije o svom preduzeću, što će pomoći Google-u da prilagodi informacije prikazane u svojstvu GA4:
    • Industrija;
    • Veličina preduzeća;
    • Kako planirate da koristite Google analitiku za svoje poslovanje - možete izabrati nekoliko opcija.
  6. Kliknite na Kreirajte i bićete usmereni na novu stranicu gde ćete morati da podesite za koje platforme će se tok podataka primeniti da biste počeli da prikupljate informacije:
    • Web – popunite namenska polja URL-om vaše web stranice i imenom koje se koristi za njegovu identifikaciju; opcija Enhanced Measurement je podrazumevano omogućena i omogućava automatsko prilagodljivo merenje interakcija i sadržaja sajta, pored standardnog merenja stranice;
    • Android aplikacija - potrebno je popuniti specifične podatke za registraciju aplikacije;
    • iOS aplikacija - potrebno je popuniti specifične podatke za registraciju aplikacije.

Pravljenje svojstva Univerzalne analitike

Da biste napravili proizvod Univerzalne analitike, pratite korake u nastavku:

  1. Kliknite na dugme Kreiraj svojstvo koje je vidljivo na vašem nalogu Google analitike; stranica će vas uputiti da kreirate svojstvo Google analitike 4 podrazumevano;
  2. Idite na Prikažite napredne opcije/Show advanced options; nakon pritiska na dugme padajući meni će postati dostupan Kreirajte svojstvo Univerzalne analitike /Create a Universal Analytics property;
  3. Pritisnite dugme klizača da biste videli ostala dostupna podešavanja;
  4. Idite na URL web sajta i dodajte URL svog web sajta;
  5. Ispod ćete imati sledeće mogućnosti konfiguracije:
    • Napravite proizvod Google analitike 4 i svojstvo Univerzalne analitike – ova opcija vam omogućava da napravite dva proizvoda sa povezanim oznakama sajta, tako da ćete morati da označite svoj web sajt samo jednom;
    • Napravite samo jedan proizvod Univerzalne analitike – ova opcija će vam omogućiti da napravite samo jedan proizvod GA3.
  6. Kliknite na dugme Dalje i opciono dopunite dodatne informacije o svom preduzeću, što će pomoći Google-u da prilagodi informacije prikazane u svojstvu GA3:
    • Industrija;
    • Veličina preduzeća;
    • Kako planirate da koristite Google analitiku za svoje poslovanje - možete izabrati nekoliko opcija.
  7. Kliknite na Kreirajte/Create da biste dovršili kreiranje svojstva Univerzalne analitike.

Integrišite Google analitiku sa vašom MerchantPro prodavnicom

Da biste integrisali Google analitiku sa svojom prodavnicom, prvo morate da instalirate namensku aplikaciju u Podešavanja> Aplikacije. Nakon instalacije, idite na Moje aplikacije, kliknite na dugme Podešavanja pored Google analitike i idite na stranicu Google analitika - prijavljivanje da biste se povezali sa prodavnicom:

Idite na Sa kojim tipom svojstva Google analitike želite da se povežete?, gde imate sledeće dve opcije:

  • Izaberite dostupno svojstvo Univerzalne analitike;
  • Dodajte svojstvo Google analitike 4 (GA4).

TIP
Glavne razlike između modela podataka Univerzalne analitike i Google analitike 4 su detaljno opisane u odeljku Univerzalna analitika naspram Google analitike 4 posebna tema.

Povezivanje sa svojstvom Univerzalne analitike

Ako izaberete opciju Izaberite dostupno svojstvo Univerzalne analitike, moći ćete da vidite na stranici sa svojstvima Google analitike kojoj vaš Google korisnik ima pristup; Da biste se povezali, sledite ove korake:

  1. Idite na Izaberite proizvod koji želite da koristite za praćenje prodavnice;
  2. Kliknite na dugme Nastavi i idite na stranicu Google analitika – podešavanja;
  3. Idite na Podešavanja praćenja i definišite dodatna podešavanja za prilagođavanje koda za praćenje Google analitike koji će biti dodat u prodavnicu:
    • ID naloga Google analitike – možete da izmenite ID proizvoda Univerzalne analitike;
    • Omogućite ECommerce Tracking – aktiviranjem opcije možete dodati funkciju ECommerce Tracking; potrebno je da aktivirate ECommerce Tracking sa vašeg naloga Google analitike, sa stranice sa podešavanjima profila na web sajtu. ECommerce Tracking je funkcija koja vam omogućava da pratite kupovine svojih kupaca. Korišćenjem ove opcije, u Google analitici ćete imati pristup informacijama o tome kako se korisnici kreću u vašoj prodavnici i videćete koje stranice imaju bolju konverziju, ali takođe možete identifikovati proizvode sa lošim učinkom koji bi mogli imati koristi od raznih popusta ili promocija;
    • Omogućite Enhanced Ecommerce – aktiviranjem opcije Google analitika prati događaje na vašem sajtu, odnosno omogućava vam da merite interakcije korisnika sa proizvodima u vašoj prodavnici; imaćete pristup informacijama o prikazima proizvoda, klikovima na proizvode, dodavanju ili uklanjanju proizvoda u korpu za kupovinu, pokretanju plaćanja; aktiviranjem opcije, oznake Google analitike se automatski dodaju u Tag Manager (ako je opcija aktivna i oznake se ne pojavljuju u Tag Manageru, aplikaciju treba ponovo instalirati ili opciju deaktivirati, a zatim ponovo aktivirati);
    • Omogućite Remarketing – omogućavanje opcije može vam pomoći da povećate konverzije zbog mogućnosti segmentacije Google analitike, koje vam omogućavaju da ciljate korisnike sa većom verovatnoćom kupovine proizvoda iz vaše prodavnice;
    • Omogućite User-ID – Omogućavanje ove opcije vam omogućava da kasnije podesite praćenje na više uređaja u Google analitici; funkcionalnost omogućava identifikaciju ponašanja korisnika na više uređaja i načina na koji se obavlja bilo koja specifična aktivnost;
  4. Kliknite na dugme Instalirajte Aplikaciju nakon što proverite sva podešavanja.

NOTE
Ako instalirate predefinisanu oznaku Google menadžera oznaka (GTM), imajte na umu da će ona takođe kreirati događaje datalayer-a. Stoga, ako želite da koristite GTM, nemojte da omogućavate opcije poboljšane e-trgovine i praćenja e-trgovine u Google analitici. Za detalje, pozivamo vas da pročitate temu o integraciji prodavnice sa Google Tag Manager-om ili nas kontaktirajte.

TIP
Snimljeni podaci će biti dostupni u vidžetu Statistika posetilaca na početnoj stranici vaše MerchantPro prodavnice.

Povezivanje sa proizvodom Google analitike 4

Ako izaberete opciju Dodajte svojstvo Google analitike 4 (GA4), moraćete ručno da unesete ID proizvoda Google analitike 4 u namensko polje na toj stranici (vidljivo na administratorskoj stranici Google analitike, u kategoriji tokovi podataka, nakon pristupa željenom toku podataka).

NOTE
U ovom slučaju, snimljeni podaci će biti dostupni samo na vašem nalogu Google analitike, jer vam svojstva GA4 trenutno ne dozvoljavaju da preuzmete i prikažete statistiku u okviru kontrolnog panela MerchantPro prodavnice.

Poslednji put izmenjeno: 17 Apr 2024
Je li ova stranica bila od pomoći?
Još uvek vam je potrebna pomoć?