Kako funkcioniše aplikacija Multi Store?

Da li želite da upravljate nekoliko internet prodavnica koristeći jednu običnu akciju? MerchantPro vam nudi aplikaciju Multi Store, koja vam omogućava da koristite jedan katalog proizvoda i povezane zalihe u nekoliko prodavnica, koristeći automatsku sinhronizaciju zaliha i zaliha na nivou svih povezanih prodavnica.

Aplikacija je posebno namenjena prodavcima koji upravljaju sa nekoliko internet prodavnica koje sadrže iste ili zajedničke proizvode, kao što su posebne prodavnice bazirane na nekoliko međunarodnih tržišta.

Kako Multi store aplikacija funkcioniše

Način na koji aplikacija Multi Store funkcioniše zasniva se na postojanju izvorne (primarne) prodavnice iz koje će biti preuzeti proizvodi koje želite da prodajete u drugoj MerchantPro prodavnici. Ovi proizvodi će biti poslati u drugu prodavnicu, koja se zove Ciljna (sekundarna) prodavnica.

Dakle, aplikacija Multi Store sinhronizuje proizvode, zalihe i cene između:

  • Izvorna prodavnica (primarna) je prodavnica koja sadrži proizvode koje želite da prodajete u drugoj prodavnici. Ova prodavnica će biti izvor proizvoda koji će biti kopirani, a zatim navedeni u ciljnoj (sekundarnoj) prodavnici.

Jedna ili više ciljnih prodavnica mogu biti povezane sa izvornom radnjom.

  • Ciljna prodavnica (sekundarna) je prodavnica u koju će se slati proizvodi iz izvorne prodavnice.

Sledeće informacije će biti sinhronizovane između povezanih prodavnica (izvor i cilj) i ažuriraće se na svim lokacijama:

  • Promene zaliha, koje se dešavaju kada se registruje jedna od sledećih radnji:

    • Nova porudžbina (u bilo kojoj od prodavnica izvora ili cilja);
    • Uređivanje porudžbine (u bilo kojoj od prodavnica izvora ili cilja);
    • Otkazivanje porudžbine (u bilo kojoj od prodavnica izvora ili cilja);
    • Brisanje porudžbine (u bilo kojoj od prodavnica izvora ili cilja);
    • Povrat (u bilo kojoj od prodavnica izvora ili cilja);
    • Direktna modifikacija zaliha (ova operacija se može izvršiti samo u izvornoj prodavnici, onoj koja ima kontrolu nad zalihama);
    • Bilo koja druga radnja koja ima efekat promene zaliha (u bilo kojoj od izvorne ili ciljne prodavnica).
  • Promene u katalogu proizvoda, koje se pojavljuju u izvornoj prodavnici, kao npr:

    • Dodavanje novih proizvoda;
    • Uređivanje i ažuriranje postojećih proizvoda;
    • Brisanje proizvoda;
    • Promena statusa proizvoda.

Aplikacija Multi Store vam omogućava da pošaljete sve proizvode iz izvorne prodavnice u ciljnu prodavnicu ili da definišete izbor proizvoda koji će biti poslati u ciljnu prodavnicu.

Odabir proizvoda koji će biti poslati u ciljnu prodavnicu može se izvršiti na sledeći način:

  • Automatsko slanje svih proizvoda, sa mogućnošću isključivanja određenih proizvoda;
  • Izbor kategorija proizvoda za slanje;
  • Individualni izbor proizvoda koji će biti poslati ili isključeni iz slanja u ciljnu prodavnicu.

NOTE
Da biste mogli da koristite aplikaciju Multi Store, potrebno je aktivirati API resurse u ciljnoj prodavnici, na osnovu kojih će se vršiti međusobna povezanost prodavnica.

Automatska sinhronizacija kataloga proizvoda

Prodavnica u koju instalirate aplikaciju Multi Store služiće kao izvorna (primarna) prodavnica i imaće kontrolu nad zalihama. Ostale prodavnice koje odaberete da povežete radiće kao ciljne (sekundarne) prodavnice i preuzimaće zalihe i proizvode iz izvorne prodavnice.

Promene u katalogu proizvoda u izvornoj prodavnici će se prenositi na ciljne prodavnice, pri svakom pokretanju procesa automatskog uvoza. Ove promene uključuju:

  • Uređivanje naziva i opisa proizvoda;

  • Ažuriranje slika proizvoda;

  • Izmena kategorije kojoj je proizvod dodeljen (kategorije moraju biti mapirane između izvorne prodavnice i ciljne prodavnice da bi se ovi podaci ažurirali);

  • Izmena drugih polja proizvoda, kao što su:

    • Ključne reči (tagovi);
    • Proizvođač;
    • Atributi – mapiranje atributa je potrebno ako je ciljna prodavnica podešena na drugom jeziku;
    • Informativne karakteristike proizvoda;
    • Status dostupnosti;
    • Dodatna polja – da biste ažurirali dodatna polja između prodavnica, interni identifikator dodatnog polja mora biti identičan u izvornom i ciljnom katalogu;
  • Promena cena:

    • Promena vrednosti neto i bruto cena;
    • Postavljanje sniženja cene tipa Stara cena - Nova cena; druge vrste promocija (npr. Pravila popusta) neće biti propagirane u ciljnoj prodavnici;

NOTE
Nije preporučljivo da menjate SKU/EAN identifikatore proizvoda ili varijante proizvoda, jer će to uticati na odnose između proizvoda u izvornoj prodavnici i ciljnoj prodavnici.

U slučaju da je apsolutno neophodno promeniti identifikator, aplikacija će raditi na sledeći način:

  • Ako aplikacija koristi identifikator SKU-a za ažuriranje proizvoda u ciljnoj prodavnici i SKU se promeni u izvornoj prodavnici, onda će proizvodi sa modifikovanim SKU-om biti dodati kao novi proizvodi u ciljnoj prodavnici, jer sistem više ne može da uspostavi korespondencija između proizvoda u izvoru i cilju; isto se dešava ako aplikacija koristi EAN identifikator i postoje promene u EAN kodu;
  • Ako aplikacija koristi identifikator ID proizvoda za ažuriranje proizvoda u ciljnoj prodavnici i SKU se promeni u izvornoj prodavnici, onda će proizvodi u ciljnoj prodavnici biti ažurirani normalno, jer sistem uspostavlja korespondenciju između proizvoda u izvornoj i ciljnoj prodavnici na osnovu ID-a proizvoda, koji je ostao nepromenjen.

Takođe, novododati proizvodi u izvornoj prodavnici (primarni) biće automatski uvezeni u ciljne prodavnice (sekundarno), u zavisnosti od podešavanja koje ste s tim u vezi definisali u okviru aplikacije (automatsko slanje svih proizvoda iz kataloga, određenih kategorije proizvoda ili izbor proizvoda).

NOTE
Promene napravljene direktno u ciljnoj prodavnici, za proizvode i zalihe preuzete iz izvorne prodavnice, neće se čuvati jer je aplikacija Multi Store ta koja kontroliše uvoz proizvoda. Čak i ako pokušate da izmenite proizvod iz izvorne prodavnice, informacije će biti ponovo prepravljene pri sledećem uvozu. U slučaju da se određena polja proizvoda kasnije izuzmu iz slanja, ta polja se više neće ažurirati.

Automatska sinhronizacija cena

Izvorna prodavnica (primarna) će imati kontrolu nad cenama, a ciljne prodavnice (sekundarne) će automatski preuzeti cene proizvoda.

U aplikaciji Multi Store možete da konfigurišete način na koji će se cene preuzimati u ciljnu prodavnicu, uz mogućnost:

  • Da zadrži valutu, u slučaju da će obe prodavnice koristiti istu valutu;
  • Da promenite valutu, ako ciljna prodavnica koristi drugu valutu, tako da aplikacija uzima u obzir konverziju cene - po NBS kursu (npr.: otvorite drugu prodavnicu u drugoj zemlji);
  • Da zadrži istu vrednost cene u ciljnoj prodavnici;
  • Da primenite procentualno povećanje cene na proizvode kada ih pošaljete u ciljnu prodavnicu (povećanje će se automatski primeniti na sve poslate proizvode i pored toga na nivou kategorije proizvoda može se definisati dodatni procenat povećanja);
  • Da primenite zaokruživanje cena naviše ili naniže, na najbližu vrednost.

Ako ste podesili lokalne poreze koji se primenjuju na cene, na primer ako imate PDV u izvornoj prodavnici, a druge vrste poreza će se koristiti u ciljnoj prodavnici, onda imate mogućnost da cilju pošaljete samo neto cenu (bez PDV) na koji se automatski primenjuju naknade određene u toj prodavnici.

Poslednji put izmenjeno: 10 May 2023
Je li ova stranica bila od pomoći?
Još uvek vam je potrebna pomoć?