Kako vratiti klijente opet u prodavnicu

Online Marketing, 27 May 2011

Neki eksperti za e-commerce kažu da je 10 puta lakše  i jeftinije da povratite postojećeg kupca ponovo na sajt, nego privući novog kupca.

Zbog toga usmerite se na postojeće kupce da budu zadovoljni i da se vraćaju ponovo u kupovinu putem Vaše online prodavnice.

U međuvremenu, razvijajte kampanje da privučete nove kupce, ali to je tema za neki drugi članak.

Tajna iza ovog teksta je "stalni kupac"

 Postoji mnogo stvari koje mogu da krenu loše, kada posedujete online prodavnicu i treba da obezbedite da se ni jedna od ovih stvari ne dogodi, kada sajt postane popularan. Ako neko od vaših klijenata ima problema sa kupljenim proizvodom, isporukom, garancijom, ili čak naručivanjem na sajtu, najverovatnije da će otići i da se nikada neće više vratiti na sajt.

Zato je neophodno i veoma važno da vaša prodavnica funkcioniše kao dobro podmazana mašina. 

Svaki posetilac mora imati pristup bilo kom proivodu bez mnogo muke, uslužni centar za kupce treba da radi savršeno i bilo bi idealno ako možete da postignete dostupnost 24 sata, svih 7 dana u nedelji.

Ako sve bude u redu sa prvom kupovinom kupca u prodavnici, možete računati na zadovoljnog kupca. Ali kako ga navesti da se vrati?

Olakšice za kupce koji se vrate

Samo zato što je kupac kupio neki proizvod i zato što je sve prošlo u najboljem redu, ne znači da će se automatski vratiti da kupi još nešto.

Treba da znate kako da navedete kupce da se zainteresuju za neki proizvod i da ih podsetite na ono šta traže.

Dobar način da to uradite je da ostanete prisutni u njihovim životima nakon kupovine nekog proizvoda.

Možete poslati promotivne email poruke, kupone ili druge ponude sa popustom, newsletter, ili da ostanete sa njima u komunikaciji putem socijalnih mreža.

Zapamtite ipak da niko ne voli da bude frustriran, tako da se potrudite da svaki kontakt koji inicirate sa prethodnim kupcem na vašoj online prodavnici, bude usmeren ka specijalnim ponudama i mogućnostima za njih.

Iako možda kupac neće biti zainteresovan, ceniće to što ste mislili na njega.

Voditi e-commerce poslovanje može biti naporno i teško, ali može biti i lako u isto vreme. Ali će sigurno biti teže ukoliko pravite greške. Da biste izbegli takve situacije, uvek procenite vaše akcije iz ugla posetioca vašeg sajta.

Koliko često žele da prime obaveštenje od vas? Da li bi zaista bili zainteresovani za ovu ponudu? Ako je odgovor Ne, onda treba da prekinete slanje neželjenih poruka i kontaktirate ih samo onda kada imate nešto zaista važno da saopštite.

Bonus za lojalnost

Bonus popusti ili kuponi su nešto što svi kupci vole. Ali da bi osetili razliku između sebe i drugih kupaca, dajte im bonuse koji se postepeno uvećavaju u vrednosti, u zavisnosti od broja kupovina koje je kupac obavio na sajtu.

Nikad ne zaboravite na ljubaznost

U svakom trenutku budite sigurni da osoba koja se javlja na telefon i odgovara na mail poruke, to čini sa poštovanjem, čak iako kupci nemaju isti stav. Uvek učinite da se kupac oseća prijatno i stvorite srdačan odnos , tako što ćete biti od od pomoći u bilo kojoj situaciji.

Svaki menadžer prodavnice treba da određuje prioritete prema kupcima koji su već imali narudžbine u prodavnici.

Koristeći jednostavne pojmove ljudske psihologije i neke osnovne tehnike (davanje bonusa, specijalnih ponuda) vaša prodavnica može razviti prijatan odnos sa svakim svojim klijentom.

Na taj način, prodaja će se povećati, vaši kupci će biti zadovoljni i vaše poslovanje će rasti.