SEO uputstva za MerchantPro platformu

Autor: Mirjana Popović Živanović, SEO pravila za internet prodavnice, 20 Jan 2021

SEO (akronim za Search Engine Optimization) jeste proces dizajniranja, pisanja, kodiranja, programiranja i skriptovanja vašeg sajta u cilju boljeg rangiranja na pretraživačima.

SEO ima zadatak da se kroz niz akcija obezbedi da sajt lakše dospe do strana Gugla i drugih pretraživača za ključne reči koje definišete a koje su u vezi sa sadržajem koji sajt nudi.

SEO u današnje vreme obuhvata mnogo aktivnosti zbog praćenja pravila Gugla, koja se stalno menjaju.

MerchantPro tim programera i SEO stručnjaka se trudi da sva ta pravila ispoštuje i tehnički je platforma uvek optimizovana u smislu da ne može da se tehnički pogreši. Drugi deo je ljudski faktor, koji podrazumeva aktivno učenje, unošenje kvalitetnog i relevantnog sadržaja, istraživanje, dovitljivost i kreativnost.

Evo nekoliko saveta kako biste mogli da vaš online shop još unapredite i optimizujete:

  1. Najbitnije pravilo je da ne smete da sadržaj, nazive, opise ili blog kopirate sa drugih sajtova u celini. Ovo je prvo i osnovno pravilo koje Google najstrožije kažnjava. Najozbiljnije.

  2. Nazivi proizvoda – svaki proizvod mora da ima svoj originalan naziv, što znači da dva proizvoda nikako ne smeju da imaju isti naziv jer će Google tada čitati samo jedan od njih. U slučaju da imate više proizvoda sa istim nazivom Google moze čak i da vas kazni i da osim što neće da čita vaš sajt, može i da ga napenali sa dodeljivanjem nižeg ranga. A sa druge strane nije to dobro ni zbog kupaca jer mogu da se zbune.

  3. Opisi proizvoda – takodje je jako važno da ni ovde ne duplirate sadrzaj, dva proizvoda ne smeju da imaju isti opis nikako jer Google onda izbacuje grešku Duplirani sadržaj i opet neće da čita te stranice.

  4. Meta opis proizvoda se vidi u pozadini sajta i to je ono što Google čita i on je kod nas ograničen na do 300 karaktera iz razloga da ne biste pogrešili istavljali dugačke textove. Najbolja opcija je da u meta opis kopirate naslov i jednu rečenicu iz opisa. I lepo pišite srpski gramatički ispravno.

  5. Tagovi proizvoda – kod nas imaju dvostruku funkciju i nijedan drugi softver to nema tako pametno napravljeno. Ali opet mora pametno i da se koriste. Tagovi su kod nas i meta ključne reči koje Google čita u pozadini sajta, a pored toga su i posebni linkovi. Tako da ako za jedan proizvod stavite 10 tagova, imaćete 11 linkova. Preporuka za tagove je da stavljate od 5 do 10 komada po proizvodu. Takodje mora da razmislite koje su to ključne reči koje bi kupac kucao da dodje kod vas i stvarno kupi. Uzećemi primer reč prodaja – ako stavite samo prodaja to je širok pojam i ako neko to kuca i dodje kod vas i uvidi da je to greška, vašem sajtu će to da šteti. Ali ako stavite prodaja cipela i stvarno to prodajete onda će to biti pogodak. I izbegavajte reči na engleskom jer je konkurencija prevelika.

  6. Slike proizvoda – mnogo može da doprinese ako se slika proizvoda zove isto kao i proizvod, tako da se potrudite da sve slike lepo preimenujete i takve unesete. To se zove alt tag u tom svetu. Naravno veoma je bitno da slike budu kvalitetne i jasne, ako mogu originalne super.

  7. Kategorije – Dobra kategorizacija je veoma bitna što zbog pretraživača, to i zbog posetilaca da se lakše i brže snadju i izvrše kupovinu. Takođe u našem softveru imate deo da dodate Opis kategorije, kao i meta opis. Pravila su ista kao i za opis i meta opis proizvoda. Ne kopirajte i budite korisni. Ovde može da bude korisno i da izaberete jednu fokus reč ili frazu i da za nju optimizujete tu stranicu. Primer kategorija Dečije cipele. Ta fraza je u nazivu kategorije, a onda mora da se nađe i u prvoj rečenici opis kategorije, kao i još min 2 puta, jednom boldovana i jednom iskošeno. I ako može i u poslednjoj rečenici opisa. Kao i da se nadje min 2 puta u meta opisu kategorije.

  8. Istraživanje ključnih reči – za ovo postoji nekoliko načina, 2 osnovna. Kada u googlu krenete da kucate neku reč ili frazu bitnu za vas obratite pašnju šta vam google još predlaže. To su popularni pojmovi koje ljudi kucaju. A najkorisnija alatka je Google Keyword planner, tako ga nadjite na googlu, gde ukucate neki pojam a on vam da cele grupe predloga vezane za to, plus mesečnu tražnju. Ovo je malo opširno da se detaljno objasni kako funkcioniše, ali nije nemoguće provaliti. Samo treba da se posvetite.

  9. Blog – danas je skoro nemoguće kupcima samo servirati sliku, naziv i cenu proizvoda pa da oni kupe. Konkurencija je sve veća i veća u skoro svakom segmentu poslovanja, tako da mora da ponudite uvek nešto više. Blog postovanje je jedan od načina. To mogu biti razni korisni textovi, zanimljivi, čak i šaljivi. Ili uputstva za korišćenje proizvoda, ili neki video sadržaji. Poželjno je postavljati jedan text mesečno i to da izaberete temu i ključnu reč i da se time vodite. Šta god da može da pomogne prodaju. Textove dodajete kao statične stranice u delu Website. Inače, Google je ove godine lansirao algoritam koji može da provali da li je text pisala osoba ili program, tako da je i ovo jako bitno da bude čovek. Čudno zvuči ali je istina.

  10. Društvene mreže – danas je ljudima jako bitno da ste i tamo prisutni, tako da je važno da postavite FB i Instagram ikonice, kako bi vas posetioci i tamo zapratili. To se popularno naziva Social proof, pokazuje da vas ljudi vole i prate.

  11. Pored svega ovoga, kod nas u softveru u delu marketing imate opcije i da kreirate raznorazne PROMOCIJE ili pak možemo vam aktivirati korišćenje popust kupona koje možete da dajete kupcima. A naravno i baneri su veoma bitni za sam izgled prodavnice. Potrudite se da budu originalni, zanimljivi i korisni sa dozom luksuza. Za svaku kategoriju možete postaviti baner a ispod njega text, izgleda vrhunski. Baneri da budu širine 1000 a visina po vašem izboru. Ali imajte u vidu da danas oko 80% surfovanja ide preko mobilnog telefona.

Naš savet je da vi budete svoji, originalni. Otključajte maštu i kreativnost. Ne mora da nalazite experte za sve ovo, sa malo učenja i malo više rada možete i sami dosta toga da promenite i pomognete da vaš online shop ima bolju poziciju. Čak šta više verovatno ćete sami i bolje uraditi nego neko drugi jer vi bolje poznajete vašu branšu, kupce i proizvode. Nekome drugome će biti potrebno puno vremena, min 6 meseci istraživanja i testiranja da bi nešto postigao što vi možete odmah. Naravno za sve ovo treba dosta vremena, ali nije nemoguće!

Nadamo se da smo barem malo razjasnili ovu SEO problematiku i SREĆNO!

Vaš MerchantPro

P.S. Naravno tu smo da pomognemo koliko god znamo i umemo i nadamo se da će vam ova SEO uputstva biti korisna.