Šta je Core Web Vitals i kako utiče na indeksiranje sajta?

Core Web Vitals predstavljaju niz ključnih vrednosti (metrika), koje Google može da koristi kao faktore rangiranja u cilju poboljšanja korisničkog iskustva na stranicama internet stranice. Google-ov cilj je da usmeri korisnike na internet lokacije koje nude bolje korisničko iskustvo, favorizujući stranice sa kratkim vremenom učitavanja i stabilnošću vizuelnih elemenata unutar stranica.

Indikatori učinka koji formiraju Core Web Vitals

Google Core Web Vitals se sastoji od 3 indikatora učinka:

  1. LCP (Largest Contentful Paint) predstavlja vreme potrebno da korisnik stupi u interakciju sa internet stranicom. Vreme ispod 2,5 sekunde se smatra „dobrim", između 2,5 i 4 sekunde „potrebno je poboljšanje", a vreme duže od 4 sekunde smatra se „lošim".
  2. FID (First Input Delay) predstavlja vreme potrebno za stvarni korisnički događaj – vreme koje prolazi od učitavanja stranice do tačke u kojoj korisnik može da stupi u interakciju pritiskom na dugme ili korišćenjem opcije skrolovanja; Google veruje da bi vrednost ovog indikatora učinka trebala da bude manja od 100 milisekundi da bi se obezbedilo dobro korisničko iskustvo.
  3. CLS (Cumulative Layout Shift) predstavlja stabilnost vizuelnih elemenata unutar stranice. Neočekivana promena vizuelnog sadržaja je neprijatna za korisnika (slike, ikone ili bilo koji drugi element sadržaja koji menja svoju poziciju tokom učitavanja stranice), Google smatra da ovaj parametare mora biti ispod 0,1 za dobar učinak te stranice .

Zašto su važni osnovni pokazatelji web-a i kako utiču na indeksiranje sajtova?

Metrika Core Web Vitals zasnovana je na merenju korisničog iskustva na stranici, što je suštinski faktor za klasifikaciju rezultata pretrage u Google-u. Ostali elementi koje Google može da koristi za procenu kvaliteta korisničkog iskustva:

  • Bezbednost (korišćenje SSL sertifikata, potpuno odsustvo bilo koje vrste zlonamernog sadržaja);
  • Optimizacija sajta za mobilne uređaje.

Što se tiče osnovnih pokazatelja za web, Google pruža niz alata putem kojih se indikatori mogu pratiti, kao što su Lighthouse i PageSpeed Insights; Google Search Console ostaje glavni alat koji se koristi u analizi informacija, jer se vrednosti koje prikazuje Search Console ne dobijaju simulacijama (kao u slučaju Lighthouse i PageSpeed Insights), već predstavljaju podatke dobijene interakcijom stvarnih korisnika koji su pristupili sajtu.

Izveštaj o osnovnim vrednostima web-a u okviru Google Search Console-a ukazuje na učinak URL adresa grupisanih prema statusu, metrici i URL adresama (gde možete da identifikujete primere URL-ova koje je otkrio Google, sa vrednostima većim od preporučenih). U ovaj izveštaj mogu biti uključene samo URL adrese koje su indeksirane i za koje su zabeleženi podaci.

Kako mogu da poboljšam vrednost metrike Core Web Vitals?

MerchantPro konstantno donosi optimizacije i poboljšanja kako bi prodavnica bila u skladu sa Guglovim smernicama i standardima, pa su poboljšanja napravljena i na nivou Core Web Vitals-a kako bi se obezbedilo odlično korisničko iskustvo. Međutim, rezultati prodavnica mogu biti različiti u zavisnosti od sadržaja sajta, kao i od načina na koji su informacije predstavljene na stranici. U tom smislu, da bismo poboljšali rezultat Core Web Vitals, imamo sledeće preporuke:

  • Prethodno kompresovanje slika (koje se koriste u banerima, proizvodima) i njihovo skaliranje do veličine koje će se koristiti u prodavnici; preporučljivo je koristiti različite slike za mobilni i desktop, pod uslovom da je veličina svake slike drugačija i odgovarajuća za mobilni i desktop;
  • Preispitivanje dizajna stranice da sadrži što manje elemenata (prijatan dizajn i interfejs lak za korišćenje);
  • Uklanjanje skripti ili spoljnih resursa koji nisu apsolutno neophodni (preporučuje se da se nebitne skripte obeleže asinhronizovanim ili odloženim atributima);
  • Aktivacija sa stranice Sistemska podešavanja funkcija Optimizujte responzivne slike (scrset) i Omogućite opciju odloženog učitavanja slika (Lazy Loading);
  • Manje obaveštenja i pop-up prozora prikazanih na stranicama.
Poslednji put izmenjeno: 14 Jun 2023
Je li ova stranica bila od pomoći?
Još uvek vam je potrebna pomoć?